Friday, May 11, 2012

ibuku & anak muridku

hari ni 11 mei 2012.so dat means lg 2hari kite sume akan sambut HARI IBU SEDUNIA.jadi sbg cikgu yg nk terap nilai kasih syg pd ank murid terhadap ibu masing2, aku pn tukar lesson plan aku kpd aktiviti membuat kad hari ibu.

budak2 aku nampak sgt hepi.dorg memang suke tulis lukis ni walhal sume bukan reti sgt melukis pn.so dorg excited la kn.name pn budak2..utk intro aku btau dorg yg 13 mei tahun 2012 adalah hari ibu utk taon ni.jd kamu perlula bagi ape2 hadiah sbg tnda phargaan.ibu tu org yg paling pntg dlm idop.bla..bla..kalo xde ibu idop kite xde mkne..bla..bla..bla..kite kne syg ibu mcm die syg kamu dr kecik2 dlu..bla.bla.bla..jd kad ni sbg tanda kamu sayanggggg sgt dgn mak kamu.slame ni die yg jage kamu.bla.bla.bla...

ehh!!apesal tibe2 suare aku mcm tersekat kt tekak ni?ehh!!kenape tibe2 air mate aku berlinang ni??damn!!apesal la time nagajo ni kao leh tacing lak cikgu..adehh...jadi drpd aku melalak dpn budak2, aku teros ckp 'oke kamu buat la kad yg paling cantik!'..

hakikatnye aku xleh tipu diri aku.memang aku sangat sangatlah sangat rindukan mak.insan yg itulah ibu aku, guru aku, sahabat aku dan segalanye bg aku.lamenye aku xjumpe buah hati aku tu..Ya Allah beri aku kekuatan utk menanggung rindu ini Ya Allahh....Kau berilah kesejahteraan hidup padanya,kasihilah die sbagaimana dia mengasihi aku sejak kecil.limpahkanlah rezki dan kesihatan yg baik kepadanya agar dpt terus beribadah kpd-Mu.Aminn...

No comments:

Post a Comment